sv Poortugaal vindt aansluiting met subtop

sv Poortugaal 1

Forum Sport 1

1e klasse B

3 november 2018 14:30

KNVB

Onbekend

Na de overwinning op Heinenoord stond de thuiswedstrijd tegen Forum Sport op het programma voor sv Poortugaal 1. Forum Sport is een onbekende tegenstander omdat het elftal voorheen in de 1e klasse A gespeeld heeft en dit seizoen voor het eerst in 1B. Het is een jong, goed voetballend elftal en zeker een aanwinst voor 1B.

sv Poortugaal begon met 1 wijziging in het elftal ten opzichte van vorige week, in de verdediging had Jeffrey Schenk de plaats van Patrick Fernand ingenomen. Forum Sport liet in de eerste 15 minuten zien dat zij zeker niet op de verdediging gingen spelen, maar waren gekomen om 3 punten mee terug te nemen naar Voorburg. In de 3e minuut werd een sv Poortugaalse corner zeer slecht uitgevoerd, de daarop volgende counter werd doeltreffend afgerond, 0 – 1. Trainer Henk Dirven zal vooraf een strijdplan hebben besproken met zijn spelers, maar een snelle achterstand heeft zeker niet in zijn scenario gestaan.

Na deze achterstand moest sv Poortugaal zich hervatten maar zeker ook blijven uitkijken voor de aanvallen van Forum Sport. Met goed combinatiespel en afwisselend linies over te slaan werden de snelle Forum Sport spitsen nadrukkelijk in stelling gebracht maar goed keeperswerk van Dyron Bijl voorkwam eem grotere achterstand.

Ook sv Poortugaal kwam meer voor het doel van Forum Sport wat uiteindelijk resulteerde in een open en leuke 1e helft voor de toeschouwers. Met nog een paar minuten te spelen voor de rust, werd een goed uitgevoerde aanval over rechts ingekopt door Wilson van Klooster, 1 – 1.

Net als vorige week werd de 2e helft duidelijk beter gestart door sv Poortugaal en kwam Forum Sport eigenlijk niet in zijn goede spel van de 1e helft. Het wachten was dan ook op de 2 – 1. Met het inbrengen van Gerwin Lake voor Bas de Koning en Patrick Fernand voor Jeffrey Schenk werd de druk op Forum Sport nog meer opgevoerd. In de 54e minuut liet de doelman van Forum Sport de bal los na goed doorzetten van Wilson van Klooster en kon deze makkelijk worden afgerond door Juliën Gret, 2 - 1.

Forum Sport liet zich hierdoor niet van de wijs brengen en bleef geloven in een goed eindresultaat. Hierdoor ontstond er meer ruimte voor sv Poortugaal en met de snelle Gerwin Lake en Niels Versteege was het wachten op de 3 – 1. Uiteindelijk viel deze dan ook, in de 79e minuut was het wederom Juliën Gret die de 3 – 1 aantekende. sv Poortugaal liet daarna nog enkele kansen onbenut om de uitslag nog groter te maken. De toeschouwers dachten dat de wedstrijd wel gespeeld zou zijn, maar Forum Sport dacht hier toch anders over. In de 88e minuut werd de aansluitingstreffer gemaakt, 3 – 2 en gingen zij op zoek naar de gelijkmaker. Gelukkig voor sv Poortugaal viel deze niet meer en konden de 3 punten worden bijgeschreven. De stand in 1B laat zien dat de verschillen erg klein zijn en dat elke week gestreden zal moeten worden voor de punten.

Volgend weekend zijn er bekerwedstrijden echter de wedstrijd van sv Poortugaal is verzet naar dinsdag 13 november, uit tegen vv Kethel Spaland,  aanvang 20.00 uur. Op 17 november speelt sv Poortugaal uit tegen Die Haghe, aanvang 14.30 uur.