Jeugdbeleidsplan - Opleiding staf als onderdeel technisch beleid

4.3 Opleiding staf als onderdeel technisch beleid

Binnen de vereniging wordt ernaar gestreefd om ieder seizoen leiders, trainers en scheidsrechters de mogelijkheid te bieden om een cursus of (bij)scholing te volgen. Dit kan door binnen de vereniging zelf cursussen te organiseren, door in samenwerking met de K.N.V.B. een cursus te laten organiseren, of via externe scholing. Als er aan een cursus kosten zijn verbonden, dan bestaan er mogelijkheden dat sv Poortugaal geheel of gedeeltelijk deze kosten voor zijn rekening neemt. Is dit het geval dan worden er voorafgaand met de cursist afspraken gemaakt in de vorm van een overeenkomst.

Het organiseren van (bij)scholingen is een van de belangrijke taken voor de HJO en HKO.

Train de Trainers:
Vier keer per jaar wordt er een avond georganiseerd voor de trainers. Tijdens deze avonden worden oefeningen besproken, opdrachten uitgevoerd en trainingen gegeven door de deelnemers. Deze avond zal worden aangeboden door de Opleidingsmanager, HKO en de HJO.

4.2 Wijze van training en coaching Terug naar de inhoudsopgave  4.4 Doelstellingen per leeftijdsgroep